Home Hungary Hello Budapest!

Hello Budapest!

written by Mert ÇELİK July 16, 2017

“Hello Everyone!”

We flied at 08:00am for our Budapest vacation from Sabiha Gokcen Airport. After approximately 1.30h flying, we landed to Budapest Ferenc Liszt Airport. We were checked for passport that take too short time for us and we waited for our transfer to the hotel at airport because we set our transfer with hotel taxi. We paid 24 Euro for our airport transfer.When we arrived the hotel,I was really surprised about gothic architecture that I see. Even I say, ıt’s wonderful! It really fulfilled the properties of its name; Budapest Best Apartments… After placing to the hotel, we went the outside for buying something to eat. Beacuse of the high tax fee at the airport, we exchanged our money in the city centre.Forint is Budapest currrency that has lots of zero…

When we exchanged 200 Euro, we got 140.000. When u look this money, ıts too much to put your wallet but ıts not like this. If you wanna compare it with TL, u can delete two zero and find TL.For example you gave a 1200 Forint for meal,Its approximately equal 12 TL.

“Herkese Merhaba!”

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanından saat 08.00’da Budapeşte yolculuğumuz için havalandık. Yaklaşık 1.30 saat süren uçuşun ardından Budapeşte Ferenc Liszt Uluslararası Havaalanına indik.Çok kısa süren pasaport kontrolünün ardından havalimanında beklemeye başladık. Çünkü gelmeden önce kalacağımız otelden bizim için taxi göndermesini söylemiştik ve bu transfer için 24 euro ödedik.Havalimanından otobüsler de mevcut şehre gitmek için ama biz valizlerle uğraşmak istemedik.Otele geldiğimizde karşılaştığım gotik mimari beni çok etkiledi..Otelden çıkasım gelmedi diyebilirim adeta! Gerçekten adının özelliklerini yerine getiriyordu Budapest Best Apartement Otele yerleştikten sonra bir şeyler almak için market arayışına koyulduk. Havalimanlarındaki exchange de aldıkları fark yüzüne paramızı şehir merkezinde değiştirmeye karar verdik. Otelimizin yanındaki exchange den paramızı değiştirdik. Budapeşte para birimi Forint, biraz çokça sıfırlı bir para…

“200 Euro gibi bir para exchange yaptığımızda 140.000 forint aldık. TL ile karşılaştırıp bu kadar parayı nerede taşıyacam gibi şeylere kapılmayın çünkü adamların 10.000 forintlik banknotları var.Eğer forinti tl ile kıyaslamak isterseniz forintten iki sıfır atmanız hemen hemen tl ye karşılık geliyor.Örneğin bir yemek için 1200 forint verdiniz, bu para tl olarak yaklaşık 12tl oluyor.”

En yakın market 15dk yürüme mesafesinde falandı fakat biz onu görmeyip devam edince market için yaklaşık 40 dk falan yürüdük.Budapeşte şehri tuna nehrinin ayırdığı iki kıyıdan oluşuyor.Buda tarafı ve Peşte tarafı… Buda tarafında daha çok turistik yerler var ve diğer tarafa göre daha pahalı.Peşte tarafı ise daha çok restoran ve kafelerin olduğu, daha canlı bir yer. Bizim otelimiz Buda tarafında olduğu için market bulmakta biraz zorlandık diyebilirim.Otelimizin konumu gayet güzel bir noktadaydı.Budapeşte’nin de sembolü olan Chain Bridge(Zincir Köprü) 1dk yürüme mesafesindeydi.İlk günün yorgunluğuyla biraz keşif turları attık ve otele erken döndük.