Home Italy Firenze

Firenze

written by Mert ÇELİK January 26, 2017

Milano Central Tren istasyonundan 10 euro gibi bir fiyata  rezervasyonumuzu yaptıktan sonra Floransa’ye doğru yola koyulduk.Yolculuğumuz yaklaşık 2 saat sürdü ve Firenze Santa Maria Novella tren istasyonuna vardık.Floransa da inanılmaz bir sıcak vardı ve tren garından çıkar çıkmaz bunu hissettik ama hiç vakit kaybetmeden gezimize başladık.Rönesans’ın doğum yeri olarak bilinen ve bir dönem İtalya Krallığı’na da başkentlik yapmış olan Floransa’da gezilecek birçok önemli nokta bulunuyor.İlk olarak Duomo Meydanı(Piazza Del Duomo)’ya ulaştık ve gördüğümüz tarihi yapılar karşısında gerçekten büyülenmiştik.Floransa’nın simge yapısı olan Floransa Katedrali Duomo Meydanı’nda yer alıyor.463 basamakla çıkılabilen kubbe Brunelleschi’nin imzasını taşıyor. Dünyaca ünlü katedralin dışı oldukça görkemli olsa da iç bölümü çok daha sade.Giotto’nun Çan Kulesi(Giotto Di Bondone) Floransa Katedrali’nin hemen yanına yer alıyor. En yüksek noktası 84,7 metre olan çan kulesinin en üst noktasında yer alan seyir terasına 414 basamakla çıkabilirsiniz. Asansörün olmadığı yapıya çıkmak oldukça zahmetli olsa da en üst noktadan Floransa’nın muhteşem manzarasını seyretmek olağanüstü bir deneyim sunuyor.Buradan ayrılıp hemen Floransa’nın simge yapılarından birisi olan  Ponte Vecchio ya da namı diğer Eski Köprü’ye doğru yola koyulduk.Günümüzde şehrin en ünlü ve hareketli noktalarından biri. Günümüzde köprü üzerinde birçok altın ve mücevher satışı yapılan kuyumcular bulunuyor.Buraya gelmişken Uffizi Galerisini görmemek olmaz.Uffizi Galerisi, Floransa’nın dünyaca ünlü sanat galerisidir.Ponte Vecchio’dan devam ettikten sonra 1457 yılında Pitti Ailesi için inşa edilen ve şehrin en önemli yapılarından biri olan Pitti Sarayı’na ulaşıyoruz.Burada Palatine Galerisi, Kral Daireleri, Modern Sanat Galerisi, Porselen Müzesi ve Kostüm Galerisi‘ni gezebilirsiniz. Adeta bir açık hava müzesini andıran Signoria Meydanı Floransa’nın en büyük 2. meydanı olup meydan ve çevresinde birçok önemli yapı yer alır.Buradaki heykellerin ve tarihi yapılardan gözlerimizi alabildikten sonra Piazza Della Repubblica‘ya doğru yola koyulduk.Bu meydanın  etrafında bir çok ünlü mağaza ve butik bulunuyor.Meydanda bulunan Guibbe Rosse sanatçıların uğrak yerine gelmiş bir kafedir.Ayrıca herkesin fotoğraflarını süsleyen bir atlı karınca da bu meydanda bulunmaktadır.Piazzale Michelangelo benim Floransa gezilecek yerler listemdeki en güzel yerlerden birisidir. Floransa’nın muhteşem manzarasını en güzel seyredebileceğiniz yerlerden olan meydan 19. yüzyılda düzenlenmiş. Michelangelo’nin heykelinin yer aldığı meydanda atıştırmalık bir şeyler yiyebileceğiniz büfeler ile alışveriş yapabileceğiniz seyyar satıcılar yer alır.Dünya’nın en ünlü bahçelerinden biri olan Boboli Bahçeleri de gidilesi gereken güzel yerlerden birisi fakat bizim gittiğimizde kapalıydı ve bu güzellikten mahru kaldık.Bunca tarihi güzellikten sonra Floransaya hayran kalmamak elde değil.Arrivederchi Firenze !